• Το Γνωρίζατε;
  • Με την ονομασία «Μάχη της Καμήλας» έμεινε στην ιστορία η ενδοαραβική σύγκρουση στη Βασόρα, το 656 μ.Χ. Ο λόγος; Στη μάχη αυτή σκοτώθηκαν και οι 70 άντρες που κράτησαν διαδοχικά τα χαλινάρια της καμήλας, στην οποία επέβαινε η χήρα του Μωάμεθ, Αϊσά.

ΓΙΑΝΝΑΚΑ: Συντήρηση και βελτίωση του Εθνικού Οδικού Δικτύου

Δελτία Τύπου Πολιτικών σχετικά με την δραστηριότητά τους
Απάντηση
Aris
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Παρ 31 Οκτ 2003, 22:04
Τοποθεσία: Αμβρακιώτης στην Αθήνα
Γένος:
Ελλάδα

ΓΙΑΝΝΑΚΑ: Συντήρηση και βελτίωση του Εθνικού Οδικού Δικτύου

Δημοσίευση από Aris »

Ερώτηση της Βουλευτή του νομού μας κ. Σοφίας Γιαννακά
Προς: α) τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, κ. Γιώργο Σουφλιά
β) τον Υπουργό Εσωτερικών, κ. Προκόπη Παυλόπουλο
Θέμα: Συντήρηση και βελτίωση του Εθνικού Οδικού Δικτύου


Βάσει του Ν. 3481/2006 η αρμοδιότητα για τη συντήρηση και βελτίωση (όπως αποκατάσταση βλαβών του οδοστρώματος, στηθαίων, σήμανσης και ηλεκτροφωτισμού) στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο, με απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ, πέρασε στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις. Συνεπώς, ήδη από το 2006, οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις είναι υπεύθυνες για τη συντήρηση του Νομαρχιακού Οδικού Δικτύου χωρίς όμως να έχει προβλεφθεί η ανάλογη αποδέσμευση πόρων προς αυτές για το σκοπό αυτό, γεγονός που έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων από τους νομάρχες όλης της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας είναι αρμόδια για τη συντήρηση ενός οδικού δικτύου που ξεπερνά τα 1600 χιλιόμετρα, εκ των οποίων σε ποσοστό 20% είναι ακόμη χωμάτινο, 50% είναι ασφαλτοστρωμένο με τάπητες ανοιχτού τύπου, ενώ το υπόλοιπο 30% είναι στρωμένο με ασφαλτοτάπητα κλειστού τύπου. Είναι λοιπόν προφανές ότι η εν λόγω Νομαρχία δεν έχει επωμισθεί μόνο τη συντήρηση του υπάρχοντος οδικού δικτύου, αλλά κατά ένα μεγάλο ποσοστό είναι τώρα αρμόδια για την εξ αρχής δημιουργία ενός δικτύου (αντικατάσταση του χωμάτινου μέρους) που θα μπορεί να ανταποκριθεί τόσο στις προσδοκίες των κατοίκων, όσο και στις επιταγές των κανόνων και αρχών της σύγχρονης οδικής ασφάλειας.
Η συντήρηση και βελτίωση του υπάρχοντος οδικού δικτύου του νομού Αιτωλοακαρνανίας με στόχο την ασφαλή μετακίνηση των κατοίκων, των επισκεπτών αλλά και των προϊόντων είναι έργο που προϋποθέτει προσεκτική μελέτη των προβλημάτων που υπάρχουν, σχεδιασμό και αναμφισβήτητα υψηλές δαπάνες για την επιτυχή ολοκλήρωσή του.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι αφενός το αρμόδιο Υπουργείο, όπως επεσήμανε και ο ίδιος ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ σε ανακοίνωση τύπου που εξέδωσε την 19η Φεβρουαρίου 2008 «Σχετικά με την χρηματοδότηση των Νομαρχιών και των Δήμων για την συντήρηση και την καλή λειτουργία των δρόμων ξεκαθαρίζουμε ότι ποτέ δεν αποτελούσε αρμοδιότητα του ΥΠΕΧΩΔΕ» και αφετέρου ότι ο Κρατικός Προϋπολογισμός και το Υπουργείο Εσωτερικών από όπου και προέρχονται οι πόροι των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων δεν έχουν αποδεσμεύσει περαιτέρω κονδύλια για το σκοπό αυτό προς τις Νομαρχίες, ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί:


1. Για ποιους λόγους κρίθηκε απαραίτητο από το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ να μετατεθεί η ευθύνη συντήρησης και βελτίωσης του Εθνικού Οδικού Δικτύου στις κατά τόπο Νομαρχίες;
2. Επιμερίζοντας το Υπουργείο την αρμοδιότητα συντήρησης και βελτίωσης του Εθνικού Οδικού Δικτύου μεταξύ των Νομαρχιών και των αρμοδίων υπηρεσιών του ΠΕΧΩΔΕ, τι μέτρα έχει πάρει το Υπουργείο προκειμένου να αποτρέψει την επίρριψη ευθυνών από τον ένα φορέα στον άλλο σχετικά με τις αρμοδιότητες που έχει ο καθένας;
3. Προτίθεται το Υπουργείο Εσωτερικών να προχωρήσει σε εκχώρηση ικανών πόρων προκειμένου οι Νομαρχίες να λάβουν δράση αναφορικά με την επίλυση των σχετικών προβλημάτων που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά τους και που έχουν άμεση επίπτωση στην καθημερινότητα του πολίτη;

Η ερωτώσα Βουλευτής

Σοφία Γιαννακά
Συνημμένα
ΕΡΩΤΗΣΗ - ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΟΔ- 29-02-2008.doc
(39 KiB) Μεταφορτώθηκε 338 φορές

Απάντηση